Час невпинно летить, і світ змінюється миттєво: уже зараз вчені кажуть про те, що діти, народжені в 2000-х роках, кардинально змінять за своє доросле життя близько 10 професій. Чи означає це, що сьогодні дітям у школах необхідно давати не знання, а показувати шляхи їх здобуття?
Наразі існує 10 так званих очікувань учнів від навчання у школі.
1. Стосунки
Учню вже мало бути просто «ще одним учнем» у класі.
Він хоче, щоб вчитель знав про його таланти та коло інтересів, допомагав побудувати стосунки з дорослими та однолітками, які могли б бути наставниками.
2. Актуальність
Яка цінність інформації, яку отримує та засвоюю учень, коли вона одна на всю країну (тому що так вирішило Міністерство)?
Важливіше питання, чи вчитель допомагає дитині отримати необхідні знання, які лежать у сфері інтересів учня, які релевантні у зовнішньому світі (наприклад, побудувавши стіну, я можу наочно побачити і вивчити математику і фізику)
3. Час навчання
Питання того, скільки триває навчання підвладне лише вчителю (адміністрації).
Учень бажає і може вчитися у власному темпі, приділяти більше часу для більш глибокого вивчення питань, які турбують його, і не зупинятися на питаннях, які лежать поза сферою його зацікавленості.
4. Таймінг або планування
Існуючий дуже чіткий ( але визначеного школою чи вчителем) план навчання здебільшого бентежить сучасних учнів.
Чи можуть вони самостійно визначити послідовність вивчення предметів та матеріалів, яка відповідає стилю їх навчання або сфері зацікавленості?
5. Гра
Навчання передбачає, що учень має бути постійно готовим до виступу без права на помилки (прцює він на оцінку).
Учні можуть навчатися граючи, вони роблять помилки і самі ж навчається на них (без загрози бути покараними поганою оцінкою), вони можуть мислити нешаблонно, пробувати різні способи вирішення задач і зупинитися на тій, яка їм здається найвдалішою.
6. Практика
Дітей навчають певним речам і, як тільки їх “вивчили”, переходять до наступного матеріалу.
Учні потребують глибокого і широкого засвоєння матеріалу шляхом практичного застосування.
7. Вибір
Учні вивчають матеріал один на всіх.
Діти бажають мати вибір: що, як і коли вони вивчають, і тим самим проявляють свої можливості.
8. Аутентичність
Мова і спілкування учня базуються лише на шкільних знаннях та спілкуванні всередині навчального закладу.
Цінність отриманих знань та навичок реалізується у спілкуванні з оточуючим світом: спільнотою, експертами в певних галузях, які потрапляють до кола зацікавленості, батьками, найближчими знайомими.
9. Виклик
Це стосується лише навчання у школі ( змагань серед учнів )?
Чи показує, наскільки учень кидає собі виклик, вивчаючи певний предмет, працює на результат у майбутньому (наприклад, що він хоче зробити з усім пластиком, що засмічує водойми, як він може цьому зарадити особисто і долучити інших)
10. Практичність
Здебільшого всі отримані учнем знання мають теоретичний характер.
Учень має можливість застосувати всі свої знання у реальному житті, для вирішення конкретних життєвих ситуацій.
Як ви вважаєте, чи варто зважати на бажання учнів? Чи дійсно саме дорослі можуть краще та чіткіше визначити, яким чином дітям навчатися? Чи мають рішення безапеляційно прийматися нагорі, чи все ж буде краще, якщо вони матимуть певний “коридор коливань”?
Наразі існує 10 так званих очікувань учнів від навчання у школі.
1. Стосунки
Учню вже мало бути просто «ще одним учнем» у класі.
Він хоче, щоб вчитель знав про його таланти та коло інтересів, допомагав побудувати стосунки з дорослими та однолітками, які могли б бути наставниками.
2. Актуальність
Яка цінність інформації, яку отримує та засвоюю учень, коли вона одна на всю країну (тому що так вирішило Міністерство)?
Важливіше питання, чи вчитель допомагає дитині отримати необхідні знання, які лежать у сфері інтересів учня, які релевантні у зовнішньому світі (наприклад, побудувавши стіну, я можу наочно побачити і вивчити математику і фізику)
3. Час навчання
Питання того, скільки триває навчання підвладне лише вчителю (адміністрації).
Учень бажає і може вчитися у власному темпі, приділяти більше часу для більш глибокого вивчення питань, які турбують його, і не зупинятися на питаннях, які лежать поза сферою його зацікавленості.
4. Таймінг або планування
Існуючий дуже чіткий ( але визначеного школою чи вчителем) план навчання здебільшого бентежить сучасних учнів.
Чи можуть вони самостійно визначити послідовність вивчення предметів та матеріалів, яка відповідає стилю їх навчання або сфері зацікавленості?
5. Гра
Навчання передбачає, що учень має бути постійно готовим до виступу без права на помилки (прцює він на оцінку).
Учні можуть навчатися граючи, вони роблять помилки і самі ж навчається на них (без загрози бути покараними поганою оцінкою), вони можуть мислити нешаблонно, пробувати різні способи вирішення задач і зупинитися на тій, яка їм здається найвдалішою.
6. Практика
Дітей навчають певним речам і, як тільки їх “вивчили”, переходять до наступного матеріалу.
Учні потребують глибокого і широкого засвоєння матеріалу шляхом практичного застосування.
7. Вибір
Учні вивчають матеріал один на всіх.
Діти бажають мати вибір: що, як і коли вони вивчають, і тим самим проявляють свої можливості.
8. Аутентичність
Мова і спілкування учня базуються лише на шкільних знаннях та спілкуванні всередині навчального закладу.
Цінність отриманих знань та навичок реалізується у спілкуванні з оточуючим світом: спільнотою, експертами в певних галузях, які потрапляють до кола зацікавленості, батьками, найближчими знайомими.
9. Виклик
Це стосується лише навчання у школі ( змагань серед учнів )?
Чи показує, наскільки учень кидає собі виклик, вивчаючи певний предмет, працює на результат у майбутньому (наприклад, що він хоче зробити з усім пластиком, що засмічує водойми, як він може цьому зарадити особисто і долучити інших)
10. Практичність
Здебільшого всі отримані учнем знання мають теоретичний характер.
Учень має можливість застосувати всі свої знання у реальному житті, для вирішення конкретних життєвих ситуацій.
Як ви вважаєте, чи варто зважати на бажання учнів? Чи дійсно саме дорослі можуть краще та чіткіше визначити, яким чином дітям навчатися? Чи мають рішення безапеляційно прийматися нагорі, чи все ж буде краще, якщо вони матимуть певний “коридор коливань”?
Немає коментарів:
Дописати коментар