У період із 2 по 5 липня 2019 року на Рівненщині Академія української преси в партнерстві з Міністерством освіти і науки України та Рівненським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти проводять шістнадцяту літню школу медіаосвіти та медіаграмотності.
Відкрила школу та виступила з лекцією «Сучасний концепт медіаграмотності. Медіаосвіта в Україні» Оксана Волошенюк, менеджер медіаосвітніх програм Академії української преси, науковий співробітник відділу кіномистецтва і телебачення ІМФЄ ім. М. Рильського НАН України, автор та науковий редактор посібників та програм із медіаосвіти та медіаграмотності, рекомендованих МОН для загальноосвітніх школи, тренер з медіаосвіти та медіаграмотності.
20 учасників із Рівненщини, Волині, Хмельниччини, Івано-Франківщини вивчали принципи існування сучасного медіапростору, щоб вміти уникати маніпуляцій та не піддаватися впливу і пропаганді.
Перший напрям – медіаосвіта в початковій школі, реалізація змістовної лінії «Досліджуємо медіа» в програмах НУШ, принципи створення якісного сімейного простору – представила Інна Іванова, співавторка навчальної програми «Я в медіапросторі», співавторка методичних посібників з медіаграмотності, медіатренерка.
Сьогодні відбувається переформатування освітнього процесу: від передачі вчителем певної суми знань на освоєння учнями компетентностей. Це передбачає формування вмінь молодшого школяра працювати з інформацією: шукати, аналізувати, критично переосмислювати, відбирати необхідну, використовувати для вирішення певних задач.
Медіаосвітні курси для молодших школярів є базовими для набуття необхідних навичок вмілого та безпечного споживання інформаційних продуктів. Ці курси та їх інтеграція в навчальні предмети спрямовані на формування розуміння школярами поняття «медіапростір» та позиціонування себе як компетентного користувача та створювача медіапродукції.
Навчання сучасних дітей відбувається за допомогою медіа, а значить, виникає необхідність вивчати і самі медіа. Практично кожного уроку вчителі звертаються до книжок, статей у періодиці, кіно- чи мультфільмів, відеороликів, фотографій, малюнків, інфографіки та інших медіапродуктів для пояснення певних тем. До цих же медіапродуктів звертаються і учні – готують домашні завдання, виконують проектні роботи, застосовують під час проведення дозвілля.
Умінню безпечного та продуктивного використання цих засобів необхідно навчати і педагогів, і дітей.
Немає коментарів:
Дописати коментар